torsdag den 3. december 2009

TIK

Vi har haft et 4-dages temaforløb, hvor vi skulle oprette en hjemmeside til en badmintonklub.
Projektoplægget lød som følger:

"Klubben har en hjemmeside, der ikke fungerer godt nok, og de ønsker sig en ny, hvor bestyrelsen kan kommunikere til medlemmerne omkring de mere statiske informationer som træningstider og kontingent etc., om mere skiftende emner som turneringer, vindere etc. Til sidstnævnte skal der udvikles et standard-tilmeldingsskema, for dem der vil deltage i turneringer.
Derudover er der et ønske om at skabe rammer for medlemmerne om at dele oplevelserne fra div. turneringer med hinanden på en nem måde, så fx forældre kan lægge billeder og historier på siden, selvom de ikke har bestyrelses-login til CMS-systemet.
Da størstedelen af medlemmerne er unge mellem 7 og 18, er der et ønske om at inddrage værktøjer, der møder de unge medlemmer der, hvor de typisk færdes på nettet.Løsningen skal i øvrigt give mulighed for at bestyrelsen kan sende mails/nyhedsbreve til de medlemmer, der er på mailinglisten."

Vi arbejde hårdt i 3 dage, for at få Joomla med på vores idé... Det var håbløst, men vi nåede da frem til følgende design:



Klubben var vild med alle de funktioner, som vi havde fået integreret på siden, så de kunne godt gennemskue designet, og var enige med os i, at efter en kærlig hånd ville sitet være brugbart. Måske skal vi arbejde med dette projekt igen til vores 3. semestereksamen.


Se blog over hele forløbet på www.tikbadminton.blogspot.com.

Ingen kommentarer: